
Konsultuppdrag eller utförandeuppdrag
För slutkund inom industri levererar vi pumpar för sjövattens applikation med uppgift att kyla gasturbiner i drift.
Som kund hos oss omfattas du naturligtvis av nuvarande gällande garantier och bör också känna dig säker när du gör affärer med oss. Därför har vi garantier på lika villkor med andra aktörer i branschen. Det viktigaste för oss är dock att våra kunder är nöjda och vi strävar därför efter att deras anläggningar alltid skall vara i optimal drift.
Vi på Pump & Vattenteknik strävar efter att vara mer än bara en leverantör – vi är en problemlösande partner. Genom öppen och lyhörd kunddialog kan vi ofta hitta lösningar som ligger utanför det traditionella produktutbudet eller standardgarantins ramar.
Vi är en flexibel aktör som inte tvekar att tänka nytt för att uppfylla våra kunders behov. Har du en teknisk utmaning eller ett specifikt problem som inte passar in i vanliga mallar? Vi vill gärna att du kontaktar oss – även om det gäller något som andra kanske inte vill ta i.
För att säkerställa att våra kunders drift fungerar optimalt säkerställer vi alltid snabb leverans av reservdelar och slitdelar. Vi lagerför vid behov ett urval av delar som vi levererar mycket av och har samtidigt god tillgång till delar och utrustning direkt från våra tillverkare. Det är viktigt för oss att kunna agera snabbt och leverera till våra kunder med kort varsel när det är brådskande. Här är det en fördel för oss att vi är en mindre aktör så att vägen till handling är kort.
Vi har tillgång till originaldelar för alla pumpar vi levererar, men också till pumpar som inte har levererats av oss via vårt breda leverantörsnätverk. Om du behöver delar till en äldre modell som har gått ur produktion är chansen stor att vi fortfarande kan få tag i dessa. Tveka därför inte att kontakta oss om du har en lite speciell beställning till oss.
Ett serviceavtal kan bidra till att minska risken för stillestånd genom att få dig att ta itu med eventuella problem innan kostsamma reparationer blir nödvändiga. Detta är något vi erbjuder våra kunder. Med ett serviceavtal får du regelbunden inspektion och uppföljning, liksom prioriterade insatser vid behov.
Vi vill alltid vara i dialog kring avtalets utformning innan det undertecknas. Detta ger oss möjlighet att ta dela av vilka förväntningar kunden har och eventuella hinder. Vi ger råd och vägledning utifrån denna diskussion och kan bistå i alla delar av kundens önskade upplägg.
En vanlig missuppfattning är att ett serviceavtal automatiskt innebär att utrustningen aldrig kommer att drabbas av driftstörningar. Ett annat vanligt antagande är att garantin på pump eller anläggning förlängs varje gång en service utförs eller en reservdel byts ut.
I verkligheten är det inte riktigt så enkelt.
Även om ett serviceavtal kraftigt minskar risken för fel genom regelbundet underhåll och förebyggande åtgärder, kan vi aldrig helt utesluta att slitage, yttre påverkan eller tekniska fel uppstår över tid.
För många kommer därför god utbildning i användningen av våra produkter att vara minst lika tilllämplig som ett serviceavtal. Vi visar gärna enkla saker du kan göra själv för att ta hand om din utrustning på bästa möjliga sätt för att upprätthålla driften och öka livslängden på produkterna.
Kontakta oss gärna för ett samtal om lösningar som täcker dina behov relaterade till service och våra garantier.